26 септември, 2008

Как магазините CBA / ЦБА шикалкавят в сметките

Да пиша за това ме вдъхнови днешната случка. Отидох да купя прясно мляко от близкия магазин от веригата. Първо на стелажа с млеката всичко е разбъркано, нито един етикет не съвпада с продукта зад него. След едноминутно лутане открих Май Дей 3,2% масленост на цена 1,69 лв. Тъй като съм ставал свидетел как жена вдига скандал за разминаване на цената на каса и тази от етикета, а след това и майка ми сподели, че на нея й се е случвало неведнъж да има такива разминавания, реших да се пробвам и аз. Та отивам на касата и щрак - цената е 1,79. Първата ми реакция беше съвсем спокойно да констатирам, че не за първи път цената на каса се разминава с цената по етикет. Интересното е каква беше реакцията на касиерката - "А, така ли? А каква е цената по етикет, няма проблем ще ви върна колкото трябва". След като й казах, че цената е 1,69 тя без да проверява дали лъжа веднага ми върна правилното ресто и по живо по здраво.
Фактите според мен са следните:
1. Масово се разбъркват етикетите на сходни продукти в магазина.
2. Редовно има разминаване на цените на каса и по етикет.
3. Служителите са съвсем наясно със случващото се и без грам притеснение оправят "грешките" на мига дори без да проверят верността на заявеното от купувача.

Явно се разчита на това, че хората по-скоро гледат цените на етикетите и от това си вадят заключението дали даден магазин е евтин или не, а тези които сверяват цените от етикетите с тези от касовия бон са малък процент от клиентелата и всеки "проблем" с втория тип клиенти се решава максимално бързо и безпроблемно.
Съвсем очевидно е според мен, че със случващото управителите на магазина са съвсем ясно и това си е политика, а не грешки. Любопитно ми е дали това е проблем само на този магазин или е характерно за всички магазини от веригата, затова ви моля и вие да споделите опита си и ако трябва да се вземат мерки(едно сигналче в Комисията за защита на потребителите).